18-12-2014 SPOR

Üç Kıta bir Maratonun 2.ayağı

ÜÇ KITA BİR MARATONUN 2. AYAĞI

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dağcılık ve Kaya Tırmanışı Topluluğu (İBUDAK) Danışmanı ve AİBÜ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul’un da (BESYO) Yrd. Doç. Dr. Güçlü Özen ve ekibi “Üç Kıta Bir Maraton” Projesinin 2. Ayağını gerçekleştirecek.

Hayatta yol almanıza bir hedef koyarsınız. Zirveye varmak hedeftir.

Doğanın en iyi öğretici araç olduğundan bahseden Sayın Yrd. Doç. Dr. Güçlü Özen, sözlerine şöyle devam etti: Dağcılık geniş bir bakış ve görüş açısı kazandırır. Çaba sarf ediyorsun, bir amacın var, ter döküyorsun ve oraya ulaşıyorsun. Bakış açımız, hayatımıza bakışımız, atfettiğimiz değerleri geliştirmek ve değiştirmek açısından iyi bir araç. Bizi eğiten çok kuvvetli bir araçtır ve doğa çok da iyi bir öğreticidir. Her şey var zaten orada. Bize kalan ise bunları gidip görmek ve almaktır.

Bizler de Bolu AİBÜ yetiştirdiğimiz çocuklarımıza bunları göstermeyi, öğretmeyi istiyoruz. Dolayısıyla çok önemli bir şeyi hayal etmek, bir hedef koymak ve bu hedefi gerçekleştirmek için çaba sarf etmeyi öğretiyoruz. Yoksa ben kelimelerle anlatmışım hiçbir şey ifade etmez. Yaşayarak öğrenme en önemli öğrenmedir. O hayal kurup isteyecek, birileri de bu tohumu ekip, onun bu hayalini gerçekleşmesine yardımcı olacak.

Bir hayali ekip, sulayıp, yeşertiyorsunuz.

Bu çocuklarında en büyük hayalinin bu olduğunu belirten Sayın Özen: İnsanlarda bunu yapabilecek potansiyel var. Siz harekete geçirirsiniz, bu bir tohum ekmektir. O çocuğun içine bir hayal ekiyorsunuz ve suluyorsunuz. O farkında bile değil ve yeşeriyor. 10 bin öğrenciden birinde, ikisinde böyle bir şeye vesile oldunuz. Biz sporla eksek, biri sanatla ekse, biri bilimle ekse, biri başka bir şeyle ekse; çok küçük bir şey gibi geliyor ama bunu kurumsal düşünün.

Biz 7 binlik dağa çıktık, 5 binlik dağlara da çıktık. Bir proje ürettik, 3 kıtanın en yüksek zirvesine gidelim bir de Avrasya maraton koşalım. İlk ayağını geçen sene Afrika kıtasının en yüksek yerine Kilimanjero Dağlarına giderek gerçekleştirdik. 8 Şubattan sonra 2. Ayak olarak Güney Amerika’ya gideceğiz. Orada 7binlik Aconcagua dağı var, Amerika’nın en yüksek zirvesi ve oraya tırmanacağız.

Ülkemizin adıyla oradayız.

Bu çocukların Bolu’dan gitseler bile kendilerini buralı hissetmelerinin önemine değinen Sayın Güçlü Özen yaptığı açıklama da: Bizim gitmek istediğimiz tarih yaklaşıyor. Eğer yardım alamazsak biliyorsunuz uçak biletleri artıyor. Ama yol masrafı haricinde de kişi başı ayrıca harcamamız olacak. Bunlar yine oralara girerken de verilecek ücretler gibi.

Bu çocuklar Türkiye’nin adıyla, Bolu’nun adıyla üniversitenin adıyla gidiyor. Bu topraklara geldik ama bir şey görmeden gittik böyle mi denilmesini isterler yoksa “ben fahri Boluluyum arkadaşım” demesini mi isterler? Yani buradan çıkan çocuk kendini buraya ait hisseder. Buraya kendini borçlu hisseder.

Bolu’dan da bu iki öğrencimiz güzel hayaller kuruyorlar. Ben de destek olayım diyen varsa görüşelim. Ben iki gencin hayaline yardımcı oldum, destek oldum desinler. Bizim yapacağımız reklam yerel basında verdikleri reklamdan da öte tırmandığımız yerde onların flamalarını açıyoruz, uluslar arası alana isimlerini taşıyoruz. Yurt dışına ürün gönderen firmaların basında çıkan, televizyonda dönen reklamlarının bir saniyesinden daha az maliyet oluşturur. O havuzun içinde de çok küçük bir meblağ kalır bu çocuklara verdikleri.

Ben yardımcı olan firmalara gönüllü eğitim vermeye hazırım.

Bu eğitimin doktora tezi olduğunu vurgulayan Sayın Yrd. Doç. Dr. Güçlü Özen: Firmalar kendi elamanlarına, çalışanlarına kişisel gelişim veya kurumsal gelişim ile ilgili eğitim yapıyorlar. Beni 1 saatlik çalışmaya çağırsınlar. Ben takımdaşlıkla, neden kaybediyoruz kazan yapamıyoruz gibi konularla ilgili eğitim vereceğim onlara. Ben kendim için bir şey istemiyorum, bu çocukların masraflarını karşılasınlar. Benim doktora tezim bu konu üzerinde. Beni bu eğitimleri vermem için İstanbul ve diğer illerden çağırıyorlar, gidiyorum. Ben hazırım bu eğitimi vermeye. Bizim için bir yürüyüş düzenleyin desinler, bu teklife de açığız, yeter ki bu iki öğrencimize destek olsun yardım severler firmalarımız. Teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.

Haber: Fatma Marmara

Kaynak: Fatma MARMARA Bu haber 3912 defa okunmuştur.